تاریخ انتشار: جمعه 1395/05/15 - 17:07
کد خبر: 206406

میکائیل دیانی در نماز جمعه لواسانات؛

همگرایی با آمریکا، اقلّ وعده‌های دولت را هم پوشش نداده است/ نگاه غلط به موضوع دو قطبی احمدی‌نژاد - روحانی

همگرایی با آمریکا، اقلّ وعده‌های دولت را هم پوشش نداده است/ نگاه غلط به موضوع دو قطبی احمدی‌نژاد - روحانی

قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نماز جمعه لواسانات: برای مردم پذیرفته نیست که دولت از یک طرف بگوید خزانه خالی است و از طرف دیگر فیش های نجومی برای مدیران خود داشته باشد و وزیر صنعتش هم بگوید این مسئله امری عادی است.

خبرنامه دانشجویان ایران: قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در نماز جمعه لواسانات گفت: برای مردم پذیرفته نیست که دولت از یک طرف بگوید خزانه خالی است و از طرف دیگر فیش های نجومی برای مدیران خود داشته باشد و وزیر صنعتش هم بگوید این مسئله امری عادی است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ میکائیل دیانی، قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته لواسانات بود که به بررسی و تحلیل وضعیت سیاسی کشور پرداخت.

وی با اشاره به اینکه سال چهارم دولت شروع شده است گفت: هر دولتی را مبتنی بر شاخص کارآمدی و در نسبت بین ادعاهایش و وعده های محقق شده و نشده اش می سنجند، دولت یازدهم هم باید با همین شاخصه سنجیده شود.

قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص دولت یازدهم و ویژگی هایش افزود: این دولت یک دولت تکنوکرات و نومحافظه کار است که سیستم را هزینه خودش می کند و خودش را هزینه سیستم نمی کند، رویکردی که در اصطلاح غیرانقلابی خوانده می شود.

دیانی افزود: ادعای دولت یازدهم از ابتدا تعامل با غرب و همگرایی با آمریکا برای رفع مشکلات اقتصادی بود، تفکری که عقلا و اندیشمندان از ابتدا می دانستند رویکردی غلط است و تجربه تاریخی همگرایی با آمریکا در ماجرای مصدق و کودتای 28 مرداد، دولت موقت و قضیه لانه جاسوسی و عدم تعهد آمریکایی ها به قرارداد الجزایر، قضیه مرسی در مصر و حتی سواستفاده آمریکا از شرکای اروپایی اش مثل شنود کارگذاشتن برای آنجلا مرکل صدراعظم آلمان نشان می دهد که این مسیر راه به جایی نمی برد.

وی با اشاره به صحبت اخیر رهبری که گفتند "وقتی من می گویم به آمریکا نمی شود اعتماد کرد، برخی سختشان می آمد که قبول کنند" گفت: به نظر می رسد این برخی امسال جناب رئیس جمهور اند که هر بار آقا می گفت به آمریکا بدبین هستند اینها در سخنرانی هایشان می گفتند به آمریکا خوش بین هستیم.

قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص بی اعتمادی به آمریکایی ها به تجربه های تاریخی اشاره کرد و گفت: اولین ملاک برای این بی اعتمادی تجربه است، قضیه لانه جاسوسی، قضیه کودتای طبس و نوژه، قضیه کمک به صدام، قضیه تحریم های سی و هشت ساله آمریکا علیه ایران در حوزه علمی، نظامی، سیاسی، و اقتصادی، قضیه هواپیمای ایرباس و شهادت 290 نفر ایرانی همه به ما می گوید اعتماد به آمریکا یک کار غیر منطقی و غیرعقلانی است.

وی در خصوص اصلی ترین دلیل آمریکا برای مخالفت با ایران هم گفت: مهمترین مخالفت با اصل انقلاب است، آنها می خواهند جمهوری اسلامی نباشد، یعنی کشوری که نماد استقلال است، دربرابر مستکبر می ایستد و الگوی موفقی از حکومت داری است که وقتی دور تا دورش جنگ است در ثبات و امنیت کامل وجود دارد؛ نباشد که برای دیگر کشور ها به الگو بدل شود و اگر نشد نابودش کنند، تلاش می کنند استحاله از درون صورت بگیرد، که یک جمهوری اسلامی بدون محتوا باشد.

دیانی در تحلیل وضعیت موجود گفت: دولت یازدهم با همین دست فرمان همگرایی با آمریکا سه سال کشور را اداره کرد، همه ی سه سال هم درگیر یک توافق بود که بتواند این همگرایی را با آمریکا زیاد بکند اما نتایجی که از این همگرایی حاصل امده است، اقل وعده های دولت را که رفع مشکلات اقتصادی بوده است را نیز پوشش نداده است.

وی گفت: مبتنی بر ایده دولت بایستی وضعیت اقتصادی کشور بهتر از گذشته می شد اما گزاره های موجود نشان می دهد که وضعیت اقتصادی نه تنها بهتر نشده بلکه در مرز بحران قرار گرفته است؛ گزاره هایی از قبیل: نامه چهار وزیر اقتصادی دولت مبنی بر عدم خروج از رکود و رفتن در مرز بحران اقتصادی، افزایش واردات در حوزه های مختلف به ویژه محصولات مصرفی، کم شدن درآمد ملی از حوزه نفتی تا حد نصف؛ در اثر توطئه نفتی دو کشور آمریکا و عربستان- که تلاش دولت طی دو سال اخیر همگرایی با آنها بوده است-، افزایش شکاف طبقاتی و بالا رفتن ضریب جینی جامعه، قاچاق 30 میلیارد دلاری کالا که رئیس جمهور هم در برنامه تلویزیونی پاسخی برای آن نداشت، نشان می دهد که وضعیت اقتصادی اصلا خوب نیست.

وی در ادامه به مسئله حقوق های نجومی اشاره کرد و گفت: قضیه فیش های نجومی که از ذات یک دولت تکنوکرات و لیبرالی خارج می شود که عدالت برایش موضوعیت ندارد، به اعتماد عمومی جامعه لطمه می زند. جناب وزیر صنعت می گوید این ها امری است عادی که نباید برایش جنجال کرد! اما چرا اینها باید امر عادی باشد؟ فیش های نجومی کمر اعتماد عمومی را شکسته است.

دیانی در این باره افزود: طرفداران دولت می گویند بعد از این اتفاق محبوبیت دولت 20 درصد کاهش پیدا کرده اما همچنان آقای روحانی حاضر نیست در تلویزیون بگوید رفتار غلطی انجام شده و باید اصلاح شود بلکه 10 دقیقه صحبت از کلیات ابوالبقا می کند!

وی درباره فیش های حقوقی به نگاه مردم به مسئله اشاره کرد و گفت: برای مردم پذیرفته نیست که دولت از یک طرف بگوید خزانه خالی است و از طرف دیگر فیش های نجومی برای مدیران خود داشته باشد و وزیر صنعتش هم بگوید این مسئله امری عادی است.

این فعال دانشجویی در ادامه به شعار «عزت مند شدن پاسپورت ایرانی» که رئیس جمهور آن را بیان کرده بود اشاره کرد و گفت: مبتنی بر ایده دولت بایستی عزت و اعتبار به پاسپورت ایرانی باز می گشت اما در ناکارآمدی این ایده همین بس که در سال های اخیر دانشجویان ایرانی مشغول تحصیل در اروپا اخراج شدند، سفیر ایران در سازمان ملل راه داده نشد و ایران به نظر آمریکایی ها تمکین کرد، کشور 800 هزار نفری جیبوتی ایران را به جنگ تهدید کرد، تجاوز به نوجوانان ایرانی در فرودگاه جده رخ داد و دو سال است دادگاهش تشکیل نشده و دولت هیچ موضع فعالانه ای در این باره ندارد، عربستان در توهینی آشکار به نمایندگان ایران ویزا نداد؛ وزیر امور خارجه برای رفتن جلوی پای امیر کویت زانو زد تا واسطه شود، ما را در بسیاری از کشورها راه نمی دهند و آمریکا قانون گراشته هر که به ایران برود دیگر حق ندارد به آمریکا وارد شود و آخرینش هم که نامه همین پروفسور مشهور ایرانی بود که از تحقیر کشورهای مختلف غربی نسبت به دانشمندان ایرانی گله کرده بود.

میکائیل دیانی

دیانی گفت: این نشان می دهد که این مسیر دولت به جز ناکارآمدی حاصل دیگری نداشته است و اگر دولت نخواهد این مسیر غلط را اصلاح کند طبعا مردم این مسیر کج را تغییر خواهند داد.

وی با اشاره به برخی نگاه های غلط که دو قطبی رئیس جمهور سابق و رئیس جمهور حاضر را مطرح می کنند گفت: رفتار هر دو طرف نشان داده که ظرفیت ایجاد بداخلاقی های سیاسی و ایجاد شکاف نفرت در جامعه را دارا هستند و لذا ما بایستی دنبال کسی باشیم که ضمن کارآمدی و تعهد و اعتقاد عملی به پیشرفت درون زا و اقتصاد مقاومتی، دنبال ایجاد شکاف های اجتماعی نباشد، کسی که هم خود کارآمد باشد و هم همراه خود یک تیم کارآمد را معرفی کند نه مثل دولت فعلی مجموعه ای افراد بازنشسته را که نگاهی غیرانقلابی و تکنوکرات دارند را دور هم جمع نماید.

دیانی در انتها گفت: ما همه امیدواریم دولت در یک ساله پایانی خود با نگاه به ظرفیت های داخلی به معنای واقعی شعار «تدبیر و امید» را اجرا کند چرا که کشور نیازمند حرکت و تلاش است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار 12 تیر با دانشجویان چند نکته را متذکر شدند که یکی از مهم ترین قسمت های این سخنرانی، ارتباط برقرار کردن نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با نماز جمعه برای انتقال مواضع انقلابی بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1395/05/15 - 17:49

خوارج هم به دو قطبی علی و معاویه معتقد نبودند و هر دو را واجب القتل می دانستند.
اما دو قطبی حق باطل یا همان فقر و غنا و یا همان مستضعف و مستکبر وجود دارد و البته لازمه اش هم ایجاد تنش است. درگیری حق و باطل تنش دارد.
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
وزارت بهداشت از مدیران خود خبر دارد؟/ چرا مسئولی برای اتفاقات یک مهمانی غیرقانونی پیام تسلیت صادر می‌کند؟
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top